READING

Αφήνετε το παιδί σας να διαβάσει μόνο του ή του κρ...

Αφήνετε το παιδί σας να διαβάσει μόνο του ή του κρατάτε το βιβλίο;

Αφήνετε το παιδί σας να διαβάσει μόνο του ή του κρατάτε το βιβλίο;

“ Αν το παιδί μας δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει” Maria Montessori.

Αυτή η Α’ Δημοτικού είναι μεγάλο σχολείο! Είναι η μετάβαση από την ξενοιασιά και το παιχνίδι στις μαθητικές υποχρεώσεις που καλώς ή κακώς θα ακολουθούν τα παιδιά μας για αρκετά χρόνια.

Σαν παιδί, δεν χρειάστηκα ποτέ ιδιαίτερη βοήθεια και το θεωρούσα αδιανόητο να με διαβάζει η μαμά μου! Από την Γ’ δημοτικού  έκανα όλα τα μαθήματα μόνη μου και σίγουρα δεν ήμουν παιδί – θαύμα. Τα περισσότερα παιδιά διάβαζαν μόνα τους. Ακόμα με θυμάμαι να λέω την Ιστορία απέξω στα κουκλάκια μου! Οι γονείς μου, μου έδειξαν εμπιστοσύνη από πολύ νωρίς και σχεδόν δεν με έλεγχαν καν. Ήξερα πώς είχα μια δουλειά να κάνω και αυτή ήταν το διάβασμα! Και για ένα μαγικό λόγο ήμουν πάντα συνεπής!

♥ Χάρισε μας ένα like 

Τα ίδια έλεγα ότι θα κάνω και εγώ με τα παιδιά μου! Θα ήθελα να είναι ανεξάρτητα και να μάθουν να διαβάζουν μόνα τους. Δυστυχώς στις μέρες μας δεν συμβαίνει πάντα αυτό. Έχω αρκετά παραδείγματα φίλων που τα παιδιά τους είναι Πέμπτη – Έκτη Δημοτικού και τους κρατάνε ακόμα το βιβλίο. Συγχωρέστε με για το απόλυτο της άποψης μου (και εύχομαι να μην το λουστώ στο μέλλον) αλλά μου είναι αδιανόητο! Αν διαβάζεις δηλαδή ένα παιδί Έκτη Δημοτικού τι σε κάνει να πιστεύεις ότι δεν θα συνεχίσεις να το κάνεις στο Γυμνάσιο; Πώς θα γίνει αυτόνομο και θα πιστέψει στις δυνάμεις του από τη μια στιγμή στην άλλη!

Η σκέψη αυτή με βασάνιζε καιρό και να που ήρθε η ώρα να εφαρμόσω τις θεωρίες μου στα δικά μου πρωτάκια! Θα μου πείτε ότι είναι πολύ μικρά! Ναι ναι συμφωνώ! Αλλά γνωρίζω καλά πώς οι σωστές βάσεις μπαίνουν από την αρχή!

Αρχικά ξεκίνησα με το να μάθουν να είναι υπεύθυνα! Δεν ασχολήθηκα ποτέ μπροστά τους με τις τσάντες τους, τις κασετίνες τους και τα βιβλία τους! Τους ξεκαθάρισα πώς είναι η δική τους δουλειά να έχουν όλα τα απαραίτητα μαζί τους στο σχολείο! Οπότε έμαθαν να μαζεύουν και να τσεκάρουν αν έχουν μαζί τους όσα χρειάζονται! Κάθε βράδυ κάνουν τον έλεγχο και μόλις κοιμηθούν κάνω και εγώ τον έλεγχο κρυφά! Δεν θέλω να ξέρουν πώς η μαμά θα τρέξει να τελειώσει τις δικές τους δουλειές! Τσεκάρω αν τα έχουν όλα μέσα και επίσης τι έχουν φέρει από το σχολείο (φοβάμαι τις ανταλλαγές που κάνουν με φίλους) , σε τι κατάσταση βρίσκονται τα μολύβια κλπ. Δεν λέω όμως τίποτα!

Ναι τους έχω στείλει χωρίς βιβλία στο σχολείο και το ήξερα! Και χωρίς φυλλάδιο και το χειρότερο όλων, χωρίς τετράδιο ορθογραφίας (μεγάλο πλήγμα για ένα πρωτάκι). Όμως, έτσι έμαθαν τις συνέπειες που έχει  να μην μαζεύουμε τα βιβλία μας και σας ορκίζομαι ότι τώρα πια είναι πολύ πιο υπεύθυνα και τα μαζεύουν όλα μόνα τους! Το θεωρώ λοιπόν και αυτό μια επιτυχία!



Στο διάβασμα η αλήθεια είναι πώς τα έχω βρει λίγο πιο σκούρα! Αρχικά έπρεπε να τους πείσω ότι πρέπει να διαβάσουν. Μόλις το ξεπεράσαμε αυτό, ξεκίνησα την επιχείρηση Διαβάζω μόνος μου! Αρχικά ξεκίνησα να τους εξηγώ τι ζητάει κάθε φυλλάδιο (τώρα πια ούτε αυτό) και τους άφηνα να προσπαθήσουν μόνοι τους! Όταν λέω μόνοι εννοώ μόνοι! Χωρίς την παρουσία  μου στο δωμάτιο γιατί δεν θέλω να διαβάζουν μόνο αν είμαι δίπλα τους. Οπότε επιστρέφω στο δωμάτιο όταν με φωνάξουν ότι τελείωσαν, ελέγχουμε τι έχουν κάνει και προχωράμε παρακάτω!

Στην ανάγνωση είμαι αναγκαστικά κοντά τους, για να ακούσω πώς το διαβάζουν και να τα βοηθήσω! Το τελευταίο διάστημα όμως, τους βάζω να διαβάσουν χωρίς εμένα 3 φορές το κείμενο και το διαβάζουμε μια τελική φορά μαζί! Το ίδιο και την ορθογραφία, πρώτα την γράφουν μόνα τους 3 φορές και ύστερα την γράφουν σε άλλο χαρτί απέξω.

Από ένα τυχαίο περιστατικό όμως, κατάλαβα πώς πραγματικά είναι σε θέση να ολοκληρώσουν τα μαθήματα τους μόνοι τους χωρίς τη βοήθεια μου! Χωρίς καν να ασχοληθώ! Όπως έκαναν 2-3 μέρες που ήμουν ίλιγγο στο κρεβάτι και δεν μπορούσα να ασχοληθώ! Σας πληροφορώ πώς μια χαρά διάβασαν μόνα τους, έκαναν ορθογραφία και ανάγνωση και όλα τα φυλλάδια και έκαναν απλά έναν τελικό έλεγχο με τον μπαμπά τους!

Σε γενικές γραμμές πιστεύω πως πάμε καλά με την ανεξαρτητοποίηση των μαθημάτων αν και έχουμε πολύ δρόμο ακόμη μπροστά μας! Σας είχα δώσει  και πριν λίγο καιρό κάποιες μικρές συμβουλές για να διαβάσματος που ακολουθούμε πιστά! Αυτό που θέλω να σας υπενθυμίσω είναι  να προσπαθήσετε  να βοηθάτε τα παιδιά σας αλλά από μακρυά! Δώστε τους χώρο και αφήστε τα να πάρουν πρωτοβουλίες. Παρατηρήστε διακριτικά πώς χειρίζονται την οργάνωση του διαβάσματος και πως διεκπεραιώνουν τις υποχρεώσεις τους ως μαθητές! Σαφώς και θα επεμβαίνετε αν χρειαστεί και φυσικά αν σας το ζητήσουν!

Εκτός από άπειρη υπομονή να έχετε κατά νου πως το σωστό διάβασμα δεν πρέπει να  κουράζει το παιδί, ούτε πρέπει να είναι πολύωρο. Απεναντίας η πολύωρη μελέτη συχνά οδηγεί σε αντίθετα αποτελέσματα. Τα παιδιά εκτός από το να μάθουν να διαβάζουν έχουν ανάγκη από ξεκούραση και παιχνίδι, και αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ εμείς οι γονείς.

Αλήθεια, εσείς τι κάνετε; Αφήνετε το παιδί σας να διαβάσει μόνο του ή του κρατάτε το βιβλίο; Θα χαρώ να ακούσω την προσωπική σας γνώμη και εμπειρία!

Μέχρι την επόμενη φορά που θα έχουμε νέα από τα πρωτάκια μας

Σας φιλώ

Αφήνετε το παιδί σας να διαβάσει μόνο του ή του κρατάτε το βιβλίο;



Κοινοποιήστε το άρθρο μας..
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Google+
Google+
Email to someone
email

Η ζωή είναι ένα παραμύθι που τις σελίδες του τις γράφουμε εμείς. Ζήστε το δικό μας παραμύθι μέσα από τις περιπέτειες της Νεράιδας και του Δράκου μου!

RELATED POST

  1. nasia

    12 Φεβρουαρίου

    αυτό με το κρατάω το βιβλίο δεν το πολυκατάλαβα…εννοεις κραταω το βιβλίο και του μαθαινω εγω το μάθημα ,όπως κανουμε στο νηπιαγωγειο που τους μαθαινουμε τα ποιηματακια για τις γιορτες οταν δεν ξερουν αναγνωση ή κραταω το βιβλίο για να μου πουν απ’έξω το μαθημα ,δηλαδη τα ελέγχω .
    Στο πρωτο δεν συμφωνω .Κατα τη γνωμη μου και την πείρα μου ,δε παιδια που δεν αντιμετωπίζουν μαθησιακά -νοητικα προβλήματα δεν πρεπει να καθόμαστε να διαβαζουμε μαζί . Ομως οταν απο την Γ ‘ Δημοτικού αρχιζουν τα μαθηματα όπως Ιστορια κ.τ.λ πρεπει να τα ελέγχουμε αν τα έμαθαν ,γιατι Κλειώ μου ,ο φόβος φυλάει τα έρμα χαχαχαχα ( θα γραψω σεντονι τωρα χαχαχα)
    Υπάρχουν παιδια ,οπως εσυ που ησουν συνεπης και δεν χρειαζόσουν έλεγχο…ομως όσο άριστο κι αν φαινεται το παιδι ,αν ξερει πως θα σταματησεις να το ελέγχεις ,θα σταματησει να διαβαζει συστηματικα. Και ελεχγο χρειάζονται κυριως απο το Γυμνασιο ,οπου εκει ξερουν πως οι γονεις δεν μπορουν να ανταποκριθουν ,οποτε βλεπουμε μεγαλη χαλαρωση εκει .Διαβαζουν μόνο οταν εχουν τεστ ή οταν ξερουν πως ενδεχεται να ειναι η σειρα τους να εξεταστουν …έτσι ομως χαλαρωνει η μνημη τους ,τεμπελιαζει νους και σωμα και μαθαινουν στην προχειρότητα.Ακομα κι αν δεν ξερετε απο το Γυμνασιο και σας φαινονται δυσκολο να τα παρακολουθησετε ,θα συμβουλευα να βλέπετε το προγραμμα και να παιρνετε το καθε μαθημα το βραδυ και να τα ελέγχετε.Ναι ,να σας λένε την ιστορία ,γεωγραφια ,φυσικη ,να βλέπετε αν εχουν λυσει τις ασκησεις σε αρχαια ,μαθηματικα και ναι θα εχουν παντα ασκησεις ,ειναι ψεμμα πως δεν τους εβαλε.Ακομα και λαθος να τις εχουν και εσεις δεν ξερετε να το ελέγξετε ,αρκει να δειτε πως ασχολήθηκαν και έγραψαν κατι…ο έλεγχος για εμένα ειναι σημαντικός ,κυρίως σε παιδια που θα δειτε πως ειναι πονηρουλικα π.χ τα δικά μου : βλέπω πως ο ένας εκει που κοιμάται ,σηκωνεται μεσα στη νυχτα γιατι θυμηθηκε πως κατι δεν έκανε σε καποιο μαθημα ,επιμενει να το κανει εκεινη την ωρα ,παρ’όλο που του λεω πως δεν πειραζει ,ας μην το κανει! Ο άλλος ροχαλιζει μια χαρα που ουτε αυτος το εχει κανει και το πρωι οταν τον ρωταω ,χαμογελαει πονηρα ,μαλωνει τον αδερφο του που το θυμηθηκε και σου λεει πως δεν πειραζει που δεν θα το κανει. Ε ,αυτον τον εξεταζω παντα ,τον άλλον οχι !
    Κατά τ’άλλα ( γιατι πρεπει να μαγειρεψω κιολας χαχα) συμφωνω μαζί σου σε ό,τι έγραψες ,αλλα Κλειω μου θα επιμείνω στον έλεγχο ,σε όλες τις βαθμίδες εκπαιδευσης ! Ακομα και φοιτητης που ειναι ο μεγαλος του ζηταω αναλυτικη βαθμολογια και τι χρωσταει ,διαφορετικα μειωνω αρκετα το χαρτζιλίκι του,γιατι και εκει χαλαρωνουν και δεν θελω να φτασουν τα μικρα πανεπιστημιο και να τον βρουν εκει χαχαχα
    Τα παιδια ειναι πανεξυπνα ,ξερουν πως να μας κρυψουν πραγματα και απο Γυμνασιο κρυβουν καλά και πολλά!Ετσι ομως φτανουν στις πανελληνιες ,εχουν μαθει να μη μαθαινουν το ένα και το άλλο ,θεωρωντας τα περιττα και δεν μπορουν να αντεπεξελθουν.Κυριως στις μερες μας ,με την κριση ,οι γονεις ειναι φορτωμενοι με τα οικονομικα αγχη και δεν ελεγχουν τα παιδια .
    Οπότε διαβαζουν μόνα τους ,τα ελεγχουμε οταν τελειωσουν!
    Σε ζαλισα;;;; χαχαχαχα Ε λιγο ετσι;;
    Σε φιλω και θα περιμενω κι εγω να διαβασω αποψεις γονιων που εχουν και μεγαλυτερα παιδια και εχουν εμπειρια σε αυτο.

    • Clelia
      Clelia

      13 Φεβρουαρίου

      Νάσια μου πόσο σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου, χαίρομαι τόσο να διαβάζω τις απόψεις σου!
      Η αλήθεια είναι πώς έχουν περάσει τόσα χρόνια από τότε που πήγαινα εγώ σχολείο (ένας αιώνας για την ακρίβεια).
      Οπότε χαίρομαι που επειδή τα έχεις πιο πρόσφατα (και λόγω της ειδικότητας σου) μας δίνεις μια άλλη οπτική γωνία στο θέμα!
      Φυσικά και πρέπει να τα ελέγχουμε σε κάθε στάδιο, ιδανικά όμως θα ήθελα να διαβάζουν γιατί το θέλουν, γιατί γνωρίζουν τις υποχρεώσεις τους και όχι επειδή θα φοβούνται τον έλεγχο μου!
      Ζητάω μάλλον πολλά ε; Θα σας ενημερώνω…Φιλιά πολλά!

  2. kathy

    14 Φεβρουαρίου

    Η φράση τα αφήνω να διαβάσουν μόνα τους μπορεί να σημαίνει διαφορετικά πράγματα.
    Τα αφήνω να διαβάζουν κι είμαι παραδίπλα για ερωτήσεις ή βοήθεια; (Η αντιγραφή στην πρώτη δεν προκαλεί απορίες..)
    Τα αφήνω εντελώς μόνα τους και μετά πάνε στο σχολείο ίσως αδιάβαστα ή μισοδιαβασμένα; Και μετά στο επαναληπτικό τεστ ιστορίας ή φυσικής άντε να καλύψεις τα κενά..!
    Θα μπορούσα να σου πω πολλούς συνδυασμούς σαν τους παραπάνω.
    Νομίζω ότι πολλά εξαρτώνται κι από το παιδί. Βοηθάω την κόρη μου διαφορετικά απ ότι τον γιο μου και πραγματικά δεν παίζει ρόλο του ότι ο γιος είναι ο δεύτερος. Πολλά εξαρτώνται από τον δάσκαλα και τον τρόπο που διδάσκει, το τι ύλη βάζει στο σπίτι, το τι χρόνος υπάρχει το απόγευμα από δραστηριότητες και άλλα διαβάσματα.
    Αυτό που πρέπει σίγουρα να μάθουμε στα παιδιά είναι η διαχείριση του χρόνου που δυστυχώς αργεί να έρθει και το τσεκάρω καθημερινά όχι μόνο με τα παιδιά μου αλλά και με μαθητές μου. Επίσης σημαντικό είναι να μπορούν τα παιδιά να καταλάβουν πότε έχουν μάθει κάτι πολύ καλά γιατί συνήθως στα παιδιά αρκεί να πουν μια φορά το μάθημα ενώ αυτό δεν είναι αρκετό. Τουλάχιστον για τον μέσο όρο.

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

INSTAGRAM
KNOW US BETTER
X
Read previous post:
helena-natura
Όταν δοκίμασα τα προϊόντα της Helena Natura…

Όταν δοκίμασα τα προϊόντα της Helena Natura... κατάλαβα τι θα πει πραγματική περιποίηση προσώπου! Την προηγούμενη εβδομάδα έφτασαν στα χέρια...

Close